ORVELOVE PROGNOZE SE OBISTINILE: Tviter i Gugl zabranili političko oglašavanje!

ORVELOVE PROGNOZE SE OBISTINILE: Tviter i Gugl zabranili političko oglašavanje!

Mračne prognoze čuvenog pisca Džordža Orvela iz knjige 1984, obistinile su se sa velikom preciznošću. Nekada su komunisti odlučivali koja je politika nepodobna, zatim fašisti, a sada liberali preuzimaju na sebe monopol nad medijima i istinom.   

Sve je bilo mnogo jednostavnije, kada su široke narodne mase kontrolisane od strane par medija koji su u formi kartela držali monopol nad istinom. Sa nastankom društvenih mreža svaki građanin je dobio potencijal da samostalno dopre do stotina hiljada ljudi i sa njima razmenjuje svoje stavove i mišljenja. Ovo se očitao ne dopada onima koji žele da nas vrate u eru pre društvenih mreža, pa je tako danas sloboda govora najugroženija od perioda pada komunizma.

Proteklih godina jedna od gorućih tema na internet portalima, bila je masovna cenzura politički nepodobnih političara i medija koji se ne slažu sa establišmentom. Uz česta brisanja disidenata i protivnika globalizma i kršenje elementarnog ljudskog prava na slobodu govora, od sada će vam biti uskraćeno da reklamirate politički sadržaj na društvenim mrežama.

Tviter zabranjuje svako političko reklamiranje

Iz kompanije Tviter je krajem oktobra saopšteno da od 22. novembra na ovoj mreži više neće biti političkog oglašavanja.

Početkom ove sedmice, iz Gugla je najavljeno da politički oglašivači neće moći da postavljaju oglase targetirajući ljude na osnovu onoga što su pretraživali na internetu.

Analitičari kažu da je sve veći pritisak na Fejsbuk da uvede slične mere.

Skandalozne izjave Saše Baron Koena koje su obišle svet

Britanski komičar Saša Baron Koen poznat po rasističkim šalama, šovinističkom liku Borata (Kazakstanca koji je u incest vezi sa svojom sestrom) i nastupima u kojima je izjavljivao da ja naučno dokazano žene imaju manji mozak od muškaraca iznenada sa zbrinuo za političku korektnost.

On je nadavno na skupu ADL ekstremne organizacije koja zahteva gušenje slobode govora, izjavio je da bi – da je Fejsbuk postojao tridesetih godina prošlog veka – čak i Hitleru dao prostor da propagira antisemitizam.

Baron Koen je kritikovao kompaniju tokom govora u Njujorku, a Gugl, Tviter i Jutjub je optužio da su „apsurdne stvari“ plasirali „milijardama ljudi“.

Kompanije poput ovih su pod sve većim pritiskom da ograniče i suzbiju širenje dezinformacija tokom političkih kampanja.

U kompaniji Fejsbuk kažu da je Baron Koen pogrešno interpretirao njihova pravila i da je govor mržnje već zabranjen na njihovim društvenim mrežama.

„Blokiramo ljude koji se zalažu za nasilje i uklanjamo naloge onih koji hvale i podržavaju (takav govor). Niko – poput političara – ne može da zagovara ili oglašava mržnju, nasilje ili masovna ubistva na Fejbuku“, dodaje se.

Ipak uprkos takvim izjava Fejsbuk do sada nije zabranio levičarske grupe za širenje mržnje koje nastupaju pod kišobranom pokreta Antifa, a širenje predrasuda prema većinskoj populaciji kao diskriminatorima i rasistima, vam neće doneti kaznu već se smatra „kritikom“, sa druge strane brojni protali i političari naklonjeni desnici zabranjeni su od strane ove kompanije.

Pored toga Fejsbuk, Gugl i Tviter dozvoljavaju promociju droge, prostitucije i nasilja u muzičkim spotovima koji prema njihovim standardima predstavljaju „umetnost“.

Šta je rekao Saša Baron Koen?

Govoreći na samitu Nikad je sada, u organizaciji Lige protiv kleveta (Anti-Defamation League), komičar je kritikovao osnivača Fejsbuka Marka Zakerberga koji je u oktobru branio stav kompanije da ne zabrani političke reklame koje sadrže „neistine“. Koen nije precizirao ko će odlučivati šta je istina.

„Ako im platite, Fejsbuk će objaviti `politički` oglas kakav želite, čak i ako objavljujete laž. Čak će vam pomoći da precizno targetirate njihove korisnike kako bi te laži imale maksimalni efekat“, rekao je Baron Koen.

U bizarnom monologu glumac je rekao „Sa ovom uvrnutom logikom, da je Fejsbuk postojao 1930-ih, Hitleru bi bilo dozvoljeno da objavljuje reklame od 30 sekundi o njegovom `rešenju` za `problem Jevreja`.

On je dodao da je vreme za „temeljno preispitivanje društvenih medija i to kako šire mržnju, zavere i laži“ i doveo u pitanje Zakerbergov opis Fejsbuka kao bastiona „slobodnog govora“. Sa druge strane Koenu nije smetalo što liberalni mediji poput CNN šire raskrinkane laži o ruskom hakovanju izbora u Americi, a isti medij je lažnim vestima o oružju za masovno uništenje uticao na izbijanje rata u Iraku.

„Mislim da bismo se svi složili oko toga da onima koji šire mržnju i pedofilima, ne bi trebalo da dajemo besplatne platforme za promociju stavova i targetiranje žrtava“, dodao je.

Ranije ovog meseca, međunarodna grupa autoritarno orijetnisanih zakonodavaca tražila je da se ciljane političke reklame na društvenim medijima suspenduju, dok se ova oblast oglašavanja ne uredi zakonima.

Pred političkom organizacijom koja sebe nazviva međunarodnim komitetom za dezinformisanje i lažne vesti je rečeno poslovni model koji su usvojile društvene mreže, učinio „manipulisanje isplativim“.

Istraživanje o političkim oglasima za decembarske izbore u Velikoj Britaniji je pokazalo je da se se oglasim targetiraju ključne izborne jedinice i određene starosne grupe. U tome nema ničeg protivzakonitog, jer se politički aktivizam uvek plasirao na određene grupe koje neka partija ili organizacija želi da animira.

Izvor: Dnevna Gazeta/BBC

 

 

Podelite
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarišite